Meme Küçültme (Redüksiyon Mamoplasti)

Meme Küçültme Kesi Yerleri

Göğüsler  bayanların yaşam sürecinde hem estetik, hemde fizyolojik olarak oldukça önem taşımaktadır. Göğüsler gerek biçimsel gerek hacimsel olarak bir çok defa değişikliğe uğramaktadırlar. Yaş, genetik özellikler, vücut ağırlığındaki değişiklikler, gebelik, emzirme, menapoz gibi nedenlerle değişikliğe uğrayabilirler. Günümüzde estetik açıdan yeterli görünüm ve projeksiyon vermeyen memeler bazı bayanlarda güvensizlik, depresyon gibi olumsuz duygular yaratmakta, kişinin sosyal yaşantısını etkilemektedir.

Meme küçültme ameliyatları daha çok hastanın vücut yapısıyla uyumsuz ve sarkıklığı olan, çoğu zaman sırt ağrıları, boyun ağrıları, meme altı pişikleri, yaralar, mantar enfeksiyonları gibi nedenlere bağlı olarak estetik bir müdahaleden çok kişinin hayat kalitesini arttırmak amacıyla yapılmaktadır. Günümüzde özellikle boyun ve bel fıtığı tedavisi için çoğu Beyin Cerrahı, Fizik Tedavi Uzmanı tarafından meme küçültme önerilerek hastalar bizlere refere edilmektedir.

Teknik olarak değişkenlik gösterse de küçültme  3 tip iz ile sonuçlanır. Bu  çoğunlukla Plastik Cerrahın kendi tercihi olmakla birlikte meme boyutuna göre teknik değişmekte ve dolayısıyla izler de değişkenlik göstermektedir. Meme başı çevresinde çepeçevre tek bir iz, aynı yerden meme altı katlantıya dik inen bir iz daha veya bunlara ek olarak meme altı katlantıda kısa veya uzun üçüncü bir iz olacak şekilde izler olabilir. Çoğunlukla bu izler 1-2 sene içerisinde solar ve belli belirsiz hale gelirler. Meme dokusu yağ ve meme bezlerinden oluşur. Genç erişkinlerde meme bezi ağırlıktayken giderek involüsyon ile yağ bezleri ağırlık kazanır. Bu nedenle meme küçültme operasyonlarından sonra  yaşça  daha büyük olan hastaların memelerinde sarkma daha hızlı olmaktadır.

Meme küçültme operasyonu öncesi özellikle karın germe ve yüz germe hastalarında olduğu gibi hasta sigara içiyorsa 3 hafta operasyon öncesi ve 3 hafta operasyon sonrası kesinlikle bıraktırılmalıdır. Aksi durumda yara iyileşmesi problemleri ile karşılaşılması olasıdır. Operasyon sonrası ağrı kesicilerle rahatlıkla geçen minimal ağrı, sızı olabilir. 2-3 güne azalır, 1 hafta içerisinde kaybolur. İşlem sonrası en az 3 ay sporcu sütyeni kullanımı kesinlikle gereklidir. Çoğunlukla dikişlerin alınması gerekmez. 6 ay-1 sene içerisinde meme son şeklini almış ve görünümü oturmuş olur.

8 Responses to “Meme Küçültme (Redüksiyon Mamoplasti)”

1. emine güngör :

2. Op. Dr. Alper Tuncel :

Emine hanım malesef sağlık kurumları bu işlemi özel veya kozmetik amaçlı operasyonlar olarak değerlendirdiklerinden karşılamıyor. Fiyat bilgisini buradan size yasal nedenlerden vermem mümkün değil ama bize email yoluyla ulaşırsanız size detaylı bilgi verebiliriz.

3. hafize geçici :

gögüs küçütme ve dikleştirme amalyatı olmak istiyorum ne kadar mal olur hastahanade yatmam gerekirmi dikiş aldırma olayı olurmu
    kıredi kartı ile taksit yapıyormusunuz

4. Op. Dr. Alper Tuncel :

Hafize hanım meme küçültme ve dikleştirme operasyonu sonrası bir gece hastanede kalamanız gerekir. Maliyet ile ilgili muayene sonrası bilgi verebiliriz.

5. aysegul surer :

bende büyüklükten şikayetçiyim. ama tedavi süresi uzun olur mu onunla ilgili bilgi istiyorum. ne kadar sürede iyileşirim. ağrı olur mu? daha sonrasında tekrar büyüme olur mu?bi de fiyatlar için mailinizi bekliyorum. simdiden teşekkürler

6. Op. Dr. Alper Tuncel :

Ayşegül hanım meme küçültme operasyonu sonrası 3-4 gün içerisinde normal yaşantınıza bir şartla geri dönebilirsiniz, çok yoğun egzersiz gerektiren işler ve sportif faaliyetler 3 hafta sonra başlamak kaydıyla. 1 hafta sonrasında kesi bölgesi tamamen kuvvetlenmiştir açılması veya başka bir komplikasyon ihtimali kaybolur. Operasyondan çıkan hastalarda ağrı çok fazla olmaz, olursa da ağrı kesiciler ile çok kolay kontrol altına alınır.

7. NİLGÜN :

8. Op. Dr. Alper Tuncel :

Nilgun hanim kesinlikle dogru bir tehşis. Evet iri meme dokusu askilanma etkisiyle ozellikle boyun ve bel fitiklarinin olusumuna katkida bulunurlar. Uyusmalar, agrilar, kollarda his kayiplari, meme alti pisik ve mantar gelisimi, sutyen askisi basisina bagli agri ve deformitelere sebep olabilir. Tum bunlarin sadece meme kucultme operasyonu ile giderilmesi mumkundur. Tabii bu tip hastalarda ayni zamanda karin bolgesinde de benzer problem olan karin bolgesi sarkmalari da varsa bunlarin karin germe ile tedavisi ile bel fitiklarinin geriletilmesi mumkun olacaktir. Cogu zaman Beyin Cerrahlari ve Ortopedistler de fitik tedavilerinde kucultme operasyonu onermektedirler.