Selülitin Lazerle Tedavisi: Cellulaze

“Erkeklerde neden hiç selülit denen bela yok da bizde var? Ne kadar zayıflarsam o kadar fazla görünüyor? Bıktım ne selülit kremleri kar etti nede mesoterapiler!” Bu ve bunun gibi tepkiler selülit bahsi açıldığında kadınların çoğunun dillendirdiği soruların başında geliyor sanırım. Bu “belanın” artık cerrahi bir tedavisi var. İsmi “Cellulaze” cihaz aslında anafikir olarak “laserlipoliz” teknolojisiyle  aynı şekilde çalışmakla birlikte cilaltı dokularına özel bir takım yenilikler de içeriyor.

Sellülit nedir, nasıl oluşur aslında buradan başlarsak cihazın etkileri de daha iyi anlaşılır kanımca. Selülit iki katman halinde bulunan deri altı yağ dokularından üstteki tabakanın kompozisyonundaki bir takım değişiklikler sonucu oluşan bir deformitedir. Burada cilt ve cilt altı yağ dokusundaki yapısal bozulmalar, ciltte girintili çıkıntılı, portakal kabuğu şeklinde tarif edilen bir cilt görünümüne  neden olur. Ergenlik sonrasında ki kadınların %80-85 inde çeşitli miktarlarda görülür. Nedeni tam olarak ortaya konulamamışsa da ailesel faktörler, beslenme alışkanlıkları(ör.kafeinli içecekler), hormonal faktörler ve çeşitli hastalıklar suçlanmıştır.  En sık, kalça ve bacaklar, alt karın bölgesi ve göğüslerde görülür. Sellülitte sorun sistemik değildir. Cilt ve ciltaltı dokulardaki dolaşımda bozulma sonucu; asıcı bağ dokuların cildi çekmesi sonucu çökmeler, yağın cilde doğru fıtıklaşması sonucu tümsekler ve ciltte bu çekme ve itmeye bağlı olarak incelmelerin oluşumu ile karakterize bir süreçtir.
Nedeni tam olarak bilinemeyen sellütin tedavisinde günümüze kadar birçok yöntem denenmiştir. Bu yöntemlerden en bilinenler

Masaj

Kremler

Mezoterapi

Vakum Yardımlı Cihazlar

Radyofrekans Yardımlı Cihazlar

Cilt Üzerinden Uygulanan Ultrason Yardımlı Cihazlar

Cilt Üzerinden Uygulanan Lazer Yardımlı Cihazlar

Bu yöntemlerin hepsi, sellülit görünümünde geçici bir iyileşme sağlasa da, hiçbir zaman kalıcı bir tedavi sağlayamamıştır. Çünkü sellülit ciltte yapısal bir bozulma sonucu ortaya çıkar ve cilaltı dokulardaki bu bozukluğu düzeltmek için dışarıdan yapılan müdahaleler pek işe yaramazlar.

Sellülit tedavisinde, en son  yöntem CELLULAZE adı verilen lazeridir. Cellulaze, tek seansta, uygun dalga boyu ile sellülitli alanda hem  fibröz  bantları serbestleştirir, hem fıtıklaşmış yağ dokularını eritir ve hem de cildi sıkılaştırarak etki eden, portakal kabuğu manzarasını da ortadan kaldırır.

Cellulaze lazerinin kullanımında; hastanın uyutulmasına gerek kalmadan, sadece sellülitli alan uyuşturularak, çok küçük bir kesi ile ciltaltına girilir ve özel bir dalga boyuna sahip lazer ile sellülite neden olan tüm etkenler tedavi edilir.