Romberg Sendromu

Parry Romberg sendromu (PRS) tek taraflı olarak tüm yüzeyel yüz dokusunu, alttaki kas, kartilaj ve kemiği etkileyebilen atrofik bir displazidir. Etyolojisi kesinlik kazanmamıştır. Hastalık genellikle yanak, alın ve çene dahil yüzün tek bir tarafında gelişir.Parry-Romberg sendromu sendromu çok nadir görülen bir hastalıktır. Parry–Romberg Sendromunda bağışıklık sisteminin kendine saldırması (otoimmünite) nedeniyle  yakalanan kişinin yüzünün bir tarafı atrofiye uğrar. Parry Romberg sendromu (PRS) 1825 yılında Parry, 1846 yılında Romberg tarafından birbirlerinden habersiz olarak tanımlanmıştır. Vakalar çoğunlukla sporadiktir. Hastalık genellikle ilk 20 yaşda başlar. Bu çok nadir hastalığa yakalanan dünya çapında sadece 700 kişi vardır. Çoğu vaka teşhis edilmeden hayatına devam etmektedir. Hastalık çoğunlukla 5-15 yaş arası kız çocukları etkiliyor, daha çok sol yüz yarısını etkiliyor, yetişkinlikte de görülebiliyor. Tedavide en uygun yaklaşım plastik cerrahi müdahalelerinden bir veya birkaçı olabilir. Bunların arasında en yaygın olarak hastanın kendi yağ dokusunun hazırlanarak atrofi bölgesine enjeksiyonu(lipofilling), serbest veya saplı doku transferleri, bazen kemik rezorbsiyonu olan vakalarda ise implantlar ve kemik greftleri ile rekonstrüksiyon düşünülebilir.

17 Responses to “Romberg Sendromu”

1. Mustafa :

7 yasından berı romberg hastasıyım 2 defa yag naklı yapıldı onerecegınız doktor varso cok sevınırım

2. Mustafa :

7 Yasından berı romberg hastasıyım 2 defa yag naklı oldum en ıyı tedavı olabılecegım doktor veya hastane bılıyorsanız yardımcı olun cok sevınırım

3. Simge Ates :

Mustafa bende parry romberg hastasıyım . sana ulaşabilmem gerek.

4. büşra :

benim de size ulaşmam gerek.

5. Simge Ates :

Busra themostnoblerevenge@gmail.com mail hesabım mesaj atabilirsin

6. Merve :

Merhaba ben 25 yasindayim 5 6 yaslarindayken sol kasim ve sacimin sol tarafinda ceviz buyuklugunde bi kısım döküldü 2 3 yildir da alnimin sol tarafında cokme basladi ve burnumun kas dokusunda kayip olustu burnum egildi sanirim ben de prs yim bu doku kaybi ve yaslanma belirtileri olene kadar devam mi edecek yoksa bi sure sonra durur mu ?

7. Op. Dr. Alper Tuncel :

Merve hanım PRS olduğunuzu söylemek için bir takım ek tetkikler yapmak gerekiyor. Bu nedenle hemen bu hastalığın size de var olduğu kanısına varmayın. Ancak böyle bir tanı alırsanız da korkmayın her hastanın seyri farklı, eğer dediğiniz gibi ise hikayeniz uzun. Devam edebilir ancak yavaş seyirli olarak da ilerlemesi olası.

8. Bahtitat :

Mustafa simge büşra size ulaşmam gerek 544 908 52 00

9. karamgül :

Bendede kemik erimesi var 30 yaşındayım 25 yaşında farkettim yüzümde bir çökme oldu sol tarafta çenede diş köklerinde yüzün solunda felaket ağrılar oluyor aradabir.gitmediğim bölüm kalmadı ama bir tanı koyamadılar ne yspmam lazım sol çene veyüz adeta eriyor..

10. Hacıveli erdoģan :

iyi günler benim kızımda 1 yıl önce teshis koyuldu hızlı atak gecirdi yüzü sağ kısmı etkili metotreksat baslandı bu ilacta baya etkili yan etkileri çok ..bu hastalıģı olan bi görüsebilirmiyz

11. Op. Dr. Alper Tuncel :

Sayın Erdoğan, gerçekten üzücü bir durum. Kızınızın tedavisini aksatmadan alması bu işin en önemli kısmı. Bir kez oluşan deformiteyi düzeltmek oldukça zorlu ameliyatları gerektirebilir.

12. Op. Dr. Alper Tuncel :

Randevu alıp gelirseniz yardımcı olabiliriz.

13. Op. Dr. Alper Tuncel :

Tabii ki

14. mehmet :

15. simge sezen :

3.5 yasindaki oglumun sol cenede morluk ve cokuntu var romberg teshisi konuldu tedavisi mumkun mu?

16. Op. Dr. Alper Tuncel :

Simge hanım maalesef şimdilik takip edilecek, oğlunuz gelişimini tamamladıktan sonra oluşan yumuşak doku ve varsa kemik atrofisinin görsel olarak düzeltilmesi için yağ enjeksiyonları ve/veya implantlar ile düzeltilmesi mümkündür.

17. Op. Dr. Alper Tuncel :

Mehmet Bey, maalesef şimdilik takip edilecek. Oğlunuz gelişimini tamamladıktan sonra oluşan yumuşak doku ve varsa kemik atrofisinin görsel olarak düzeltilmesi için yağ enjeksiyonları ve/veya implantlar ile düzeltilmesi mümkündür.