Selülit Tedavisi

Op. Dr. Alper Tuncel - Mayıs 16, 2012

Selülit Nedir?

Selülit  pek çok kaynağa göre kadınların 90%-95% ‘inde görülmektedir. En çok 21 yaş sonrasında ortaya çıkmaktadır. Selülit vücutta en çok, kalça, basenler ve bacakta ortaya çıkar.Selülit; obez, kilolu, normal kilolu ve hatta zayıf kişilerde görülebilir. Selülit ne kadar kilolu olduğunuzla ilgili değildir. Ancak kilo, selülit problemini arttırmaktadır.Selülitin portakal kabuğu veya dalgalı cilt görünümü,  sıkışmış yağ hücrelerinden kaynaklanır. Yağ hücreleri derinin altında,  bağ dokusu arasında sıkışmaktadır. Bağ dokusuna sıkışmış yağ hücreleri yüzeye doğru itilir. Portakal kabuğu görünümünün nedeni budur.

Selülit nedenleri :

Genetik eğilim

Hormonal değişimler, özellikle östrojen seviyesi dolaşım bozukluğu yapmaktadır

Yaşla birlikte cilt bağ dokusunun zayıflaması

Kilo almak ve egzersiz yapmamak

Hamilelik

Sigara, doğal olmayan gıdalar, aşırı yağ, rafine şeker kullanımı ile bozulan lenf dolaşımı

Selülit dereceleri nelerdir?

Derece 0 selülit: Deri iki parmak arasında sıkıldığında bile ortaya çıkmaz

Derece 1 selülit: Ayakta dururken ve yatarken selülit görülmez. Deri sıkıldığında portakal kabuğu görünümü ortaya çıkar.

Derece 2 selülit: Ayakta dururken selülit görülür ancak yatarken kaybolur.

Derece 3 selülit: Ayakta ve yatarken selülit görüntüsü ortaya çıkar.

Mezoterapi selüliti nasıl tedavi eder?

Venöz (toplardamar) ve lenfatik dolaşımı düzeltir

Portakal kabuğu görünümünü veren bağ dokusu bantlarını azaltır

Bağ dokusu bantları arasına sıkışmış yağ dokusunu eritir.

Selülit bölgesindeki ödemi çözer.

Selülitli bölgedeki derinin sağlamlaşmasını sağlar

Selülit Mezoterapisi Nasıl Yapılır?

Bölgesel zayıflama ve selülit tedavisi için kullanılan bu yöntemde üzerinde 200 veya 540 adet çok küçük iğneler olan roller aparatlarıyla veya 4mm mezoterapi iğneleriyle selülitli bölgeye enjekte edilmesi ile yapılır.

Selülit Mezoterapisi Kaç Seans Sürer ?

Selülit Mezoterapisi Selülitin derecesine göre ortalama 3 ile 10 seans arası yapılır.  Gereğinde seans sayısı artırılabilir. Haftada 1 kez yapılan bu uygulama yaklaşık 10-15 dakika sürer.       .

Sellülit mezoterapisinden sonra beslenme nasıl olmalıdır?

Özel bir mezoterapi diyeti yoktur. Ama kişiler selülitleri için şunlara dikkat etmelidir:  Kafeinli içeceklerden (çay, kahve, kola) soda ve tuzdan uzak olmalı; yağsız, şekersiz, posalı yiyeceklerden oluşan beslenme programı uygulamalıyız. İçecek olarak bitki çaylarını tercih etmeliyiz. Tedavi sırasında ve sonrasında spor ve uygun beslenme şekli  yaşam tarzımız olmalı, stresten kaçınmalıyız. Günde yaklaşık 2-3 lt. su tüketmeliyiz

Mezoterapi Tedavisinden sonra nelere dikkat edilmelidir ?

Tedaviden hemen sonra günlük aktivitelere dönülebilir.

Tedaviden sonraki 12 saat içinde sıcak duş alınmamalıdır.

Mezoterapinin hemen sonrasında spor yapılmamalıdır.

Mezoterapi sonuçlarını ne zaman görebilirim?

Tedavi sonuçları uygulanan bölgeye ve problemin yaygınlığına göre değişir. Genelde 4. seanstan sonra sonuçlar alınmaya başlanır.

Selülit tedavisi tamamlandıktan sonra aralıklı olarak Tek seans mezoterapi, selülitin tekrarlanmaması açısından önemlidir.

Mezoterapi Yan etkileri nelerdir?

Olası yan etkileri çoğu hafif ve geçicidir. Hafif yanma ve kaşıntı morluk ve kızarıklık sık görülen yan etkilerdir. Çoğu morluk bir hafta içinde geçer.

Selüliti engellemek için neler yapılmalıdır?
Egzersiz
Kas güçlendirici çalışmalar
Vitamin A ve C gibi antioksidanları almak
Liften zengin gıda rejimi
Günde 12 bardak su içilmesi

Yaşam biçimi sağlıklı yaşam şekline dönüştürüldüğünde selülit azalacak ve yoğun tedavilere gerek kalmayacaktır.

Yukarıda listelenenlere ek olarak, şeker, tuz, kafein ve diğer bazı maddeler selülitin nedeni olarak gösterilmesine rağmen, tüm bu etkenlerin selülitle ilişkisi kesin değildir. Örneğin hayatında hiç egzersiz yapmamış, patates ve çikolata tarzı gıdaları sıklıkla yiyen bir kadında hiç selülit görülmeyebilir.

Yapılan en son araştırmalara göre selülit oluşumunda, yaş ve kalıtım en önemli faktördür. Bu nedenle egzersiz ve diyet faydalı olabilirken, bu problemi tamamıyla çözmez.

Diğer Selülit tedavi yöntemleri
Masaj Tedavisi:
Dolaşımı canlandırmak için yapılan masaj mutlaka anatomi bilgisi olan deneyimli ellerle yapılmalıdır. Selülit masajı yüzeyde kalmalı ve acı vermemelidir. Selülit üzerinde etkili olabilecek iki tür masaj vardır. Bunlar dolaşım masajı veya yapılabilen lenfatik drenaj masajıdır. Dolaşım masajı derialtı kanı dolaşımını iyileştirir. Özellikle de kanın bacaklardan göğüse doğru gitmesini sağlar. Belirli noktalara parmakla bastırıldığında ve belirli lenfatik düğümler istikametinde hareket edildiği takdirde kullanılmış lenf atılıp yenilenir.